Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου 2017

«Πρόσκληση συμμετοχής σε Mαθητικό Διαγωνισμό Έκφρασης και Δημιουργίας «Παιδικά μολύβια για το περιβάλλον» με θέμα:“Το περιβάλλον μέσα από το φωτογραφικό φακό … αυτά που αλλάζω για τον κόσμο που θέλω να φτιάξω”»

Η Διεύθυνση Π.Ε. Γ΄ Αθήνας δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Ελένης Νιάρχου, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Π.Ε. Δυτικής Θεσσαλονίκης δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Βίκυς Ιππέκη, διοργανώνουν

Διαγωνισμό Μαθητικής Έκφρασης & Δημιουργίας
«Παιδικά μολύβια για το περιβάλλον»

με θέμα για την σχολική χρονιά 2016-2017:

“Το περιβάλλον μέσα από το φωτογραφικό φακό …
αυτά που αλλάζω για τον κόσμο που θέλω να φτιάξω”

           
Ο Μαθητικός διαγωνισμός εντάσσεται στα πλαίσια της Εκπαίδευσης για την Αειφορία και αξιοποιεί ως εκπαιδευτικό μέσο τη φωτογραφία.
           
Σκοπός του διαγωνισμού, που απευθύνεται σε μαθητές/τριες όλων των τάξεων των Δημοτικών Σχολείων και των Νηπιαγωγείων, είναι να αναδειχθούν φωτογραφίες, που αποτυπώνουν στοιχεία και κυρίως προβλήματα του τοπικού περιβάλλοντος με στόχο οι φωτογραφικές αυτές απεικονίσεις να αποτελέσουν πηγή έμπνευσης και δημιουργίας και συγχρόνως προβληματισμού και διαλόγου, που θα ευαισθητοποιήσουν τους σημερινούς μαθητές-αυριανούς πολίτες για το περιβάλλον και τα προβλήματα (περιβαλλοντικά και κοινωνικά) που βιώνουμε καθημερινά, θα τους ενεργοποιήσουν στην αναζήτηση λύσεων για δικαιότερες και βιωσιμότερες κοινωνίες και παράλληλα θα αποτελέσουν κίνητρο όχι μόνο να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από αυτές, αλλά και να προχωρήσουν ένα βήμα παραπάνω αναλαμβάνοντας δράση για βελτίωση της ποιότητας ζωής τους στη προοπτική της βιωσιμότητας.

Το σκεπτικό του Διαγωνισμού είναι ότι η φωτογραφία ως εκπαιδευτικό μέσο μπορεί να ενεργοποιήσει το ενδιαφέρον των μαθητών/τριών για το τοπικό περιβάλλον και την ανάγκη βιώσιμης διαχείρισης του, καθώς και για τα προβλήματα που οι ανθρώπινες δραστηριότητες προκαλούν σ’ αυτό, τα οποία συνδέονται άμεσα με τη δική τους ποιότητα ζωής και επιβίωση. Παράλληλα μέσα από τη φωτογραφική απεικόνιση του περιβάλλοντος και των προβλημάτων του αναμένεται να αναπτύξουν δεξιότητες παρατήρησης του περιβάλλοντός τους και «κριτική ματιά», που είναι απαραίτητη για την ανάληψη δράσεων ως ενεργοί πολίτες που έχουν δικαίωμα να ζουν σε συνθήκες βιωσιμότητας, ενώ θα τους δοθεί η δυνατότητα να εκφραστούν με ποικίλους δημιουργικούς τρόπους, να συνεργαστούν και να αναδείξουν τα ταλέντα τους.