Οδηγός που συγκεντρώνει τις βασικές αρχές και τις μεθόδους υλοποίησης του προγράμματος "Το παιδί η πόλη και τα μνημεία". Η συγγραφική ομάδα αποτελείται από τις κυρίες Μαρία Δημοπούλου, Πόπη Κύρδη και Ελένη Σβορώνου. Ο οδηγός που είναι πολύτιμο εργαλείο για τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αποτελεί μια συνέκδοση της Τεχνόπολης δήμου Αθηναίων και του Πολιτιστικού Ιδρύματος Ομίλου Πειραιώς. Σημειώνεται ότι το σύνολο του υλικού είναι προσβάσιμο online.
Το σκεπτικό
Οι παντός είδους φθορές στα γλυπτά, τα μνημεία και τα κτήρια της Αθήνας έχουν γίνει, δυστυχώς, κομμάτι της καθημερινότητάς της. Η αγωγή στις αξίες και τη φροντίδα της πόλης ως πυρήνα της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού είναι απαραίτητη από τα σχολικά χρόνια των παιδιών.
Μέσα από το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός!», μαθητές και μαθήτριες 5-18 ετών,
· ανακαλύπτουν την αισθητική αξία των υπαίθριων γλυπτών και των ιστορικών κτηρίων της Αθήνας
· μαθαίνουν να προστατεύουν τον δημόσιο χώρο
· διερευνούν τη σύνδεση μνημείων και κτηρίων με την πόλη και την ιστορία της
· προετοιμάζονται για να γίνουν οι υπεύθυνοι ιδιοκτήτες της, οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.
Με το βλέμμα στραμμένο στην ανάγκη μετάβασης από ένα κλειστό εκπαιδευτικό σύστημα σε ένα σύγχρονο δίκτυο ανταλλαγής ιδεών, προτάσεων και καλών πρακτικών, που θα παραμένει σε ανοιχτό διάλογο με την κοινωνία, και θα ενθαρρύνει την πρωτοβουλία και την εξέλιξη των μελών του στη βάση της διά βίου μάθησης, η συγγραφική ομάδα επιδιώκει τη γόνιμη διάδραση με την εγχώρια εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, μαθητές, αρμόδιους φορείς) και τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και την ανταλλαγή με χώρες της ΕΕ που εφαρμόζουν αντίστοιχα προγράμματα και υιοθετούν ανάλογη προσέγγιση.
Οι παντός είδους φθορές στα γλυπτά, τα μνημεία και τα κτήρια της Αθήνας έχουν γίνει, δυστυχώς, κομμάτι της καθημερινότητάς της. Η αγωγή στις αξίες και τη φροντίδα της πόλης ως πυρήνα της Δημοκρατίας και του Πολιτισμού είναι απαραίτητη από τα σχολικά χρόνια των παιδιών.
Μέσα από το πρόγραμμα «Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία», με σύνθημα «Γιατί η πόλη είναι μνήμη και πολιτισμός!», μαθητές και μαθήτριες 5-18 ετών,
· ανακαλύπτουν την αισθητική αξία των υπαίθριων γλυπτών και των ιστορικών κτηρίων της Αθήνας
· μαθαίνουν να προστατεύουν τον δημόσιο χώρο
· διερευνούν τη σύνδεση μνημείων και κτηρίων με την πόλη και την ιστορία της
· προετοιμάζονται για να γίνουν οι υπεύθυνοι ιδιοκτήτες της, οι αυριανοί ενεργοί πολίτες.
Με το βλέμμα στραμμένο στην ανάγκη μετάβασης από ένα κλειστό εκπαιδευτικό σύστημα σε ένα σύγχρονο δίκτυο ανταλλαγής ιδεών, προτάσεων και καλών πρακτικών, που θα παραμένει σε ανοιχτό διάλογο με την κοινωνία, και θα ενθαρρύνει την πρωτοβουλία και την εξέλιξη των μελών του στη βάση της διά βίου μάθησης, η συγγραφική ομάδα επιδιώκει τη γόνιμη διάδραση με την εγχώρια εκπαιδευτική κοινότητα (εκπαιδευτικούς, μαθητές, αρμόδιους φορείς) και τις τοπικές κοινωνίες, αλλά και την ανταλλαγή με χώρες της ΕΕ που εφαρμόζουν αντίστοιχα προγράμματα και υιοθετούν ανάλογη προσέγγιση.