Πέμπτη 25 Φεβρουαρίου 2021

Πρόσκληση σε εξ αποστάσεως επιμορφωτική ημερίδα με τίτλο «Εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή: μια επείγουσα εκπαίδευση» στις 10/03/2021

 

Οι Διευθύνσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Αττικής, δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης που είναι δεσμευμένοι στην προσπάθεια ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης των εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση για την κλιματική κρίση, διοργανώνουν σύγχρονη από απόσταση (webinar) επιμορφωτική ημερίδα την Τετάρτη 10/03/2021 και ώρες 18.00 - 20.30, με τίτλο:

              “Εκπαίδευση για την κλιματική αλλαγή: μια επείγουσα εκπαίδευση”

Σκοπός της επιμορφωτικής ημερίδας είναι να ανοίξει η συζήτηση για την Κλιματική Εκπαίδευση, μια εκπαίδευση αναγκαία για το σχολείο, ώστε η σχολική κοινότητα ως ολότητα να συνειδητοποιήσει τους κινδύνους από την κλιματική αλλαγή, να σχεδιάσει τρόπους προσαρμογής στα ακραία κλιματικά φαινόμενα και να υιοθετήσει συμπεριφορές φιλικές προς το περιβάλλον που θα συμβάλλουν στον μετριασμό της κλιματικής αλλαγής. Μια εκπαίδευση εξίσου αναγκαία και καθοριστική για ολόκληρη την κοινωνία, αφού μόνο μέσα από την καθολική συστράτευση μπορεί να αντιμετωπιστεί η κλιματική κρίση.

 Την ημερίδα πλαισιώνουν έγκριτοι επιστήμονες που με το επιστημονικό τους έργο συμβάλλουν στη μάχη για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, όπως: Χρήστος Ζερεφός, Κώστας Καρτάλης, Μαρία Δασκολιά και η Δημοσιογράφος σε θέματα περιβάλλοντος και ενέργειας  Μάχη Τράτσα

 Για να δείτε το πρόγραμμα και το έγγραφο της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, πατήστε εδώ...

Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουν την ακόλουθη ηλεκτρονική αίτηση https://forms.gle/E1uzDpgfLRC3RH2y6 μέχρι την Πέμπτη  04/03/2021. 

Η πλατφόρμα υλοποίησης του σεμιναρίου θα είναι το Webex Event. Ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή στην εκδήλωση θα σταλεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση που θα δηλωθεί στην ηλεκτρονική αίτηση.

 Το πρόγραμμα της επιμορφωτικής ημερίδας περιλαμβάνει τις παρακάτω εισηγήσεις: 

18.00 – 18.20

Καλωσόρισμα και χαιρετισμοί από τους Υπεύθυνους Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης των Διευθύνσεων Α/θμιας και Β/θμιας Αττικής

18.20 – 18.25

Χαιρετισμός από τη Διευθύντρια Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας κ. Μαρία Παπαδημητρίου

18.25 - 18.30

Διερεύνηση απόψεων των συμμετεχόντων με polling

18.30 – 18.50

«H Παιδεία ως το καλύτερο μέτρο προσαρμογής στην εξελισσόμενη ανθρωπογενή κλιματική αλλαγή», από τον Καθηγητή Χρήστο Ζερεφό, Γενικό Γραμματέα της Ακαδημίας Αθηνών, Επόπτη του Κέντρου Έρευνας Φυσικής της Ατμοσφαίρας και Κλιματολογίας της Ακαδημίας Αθηνών

18.50 – 19.00

Ερωτήσεις από τους εκπαιδευτικούς

19.00 – 19.20

«Πόλεις και κλιματική αλλαγή - Από τη θεωρία στην πράξη» από τον Καθηγητή Κωνσταντίνο Καρτάλη, Διευθυντή του Τομέα Φυσικής Περιβάλλοντος, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

19.20 – 19.30

Ερωτήσεις από τους εκπαιδευτικούς

19.30 – 19.50

«Ενδυναμώνοντας τον ρόλο των σχολείων στην εκπαίδευση απέναντι στην κλιματική αλλαγή», από την Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Μαρία Δασκολιά,  Διευθύντρια του Εργαστηρίου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΕργΠΕ), Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών

19.50 – 20.00

Ερωτήσεις από τους εκπαιδευτικούς

20.00 – 20.15

«Εγγραμματισμός των πολιτών για την κλιματική αλλαγή (κρίση) μέσα από το Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης», από τη Δημοσιογράφο της εφημερίδας «Το Βήμα» σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον, φυσικό και αστικό, τη χωροταξία και την πολεοδομία, την ενέργεια και την αγροτική ανάπτυξη, κ. Μάχη Τράτσα 

20.15 – 20.25

Ερωτήσεις από τους εκπαιδευτικούς

20.25 – 20.30

Αναστοχασμός και διερεύνηση στάσεων με polling 

20.30

Κλείσιμο επιμορφωτικής ημερίδας

 



Τρίτη 23 Φεβρουαρίου 2021

Σταθμός τρίτος: "Ο Κλιματούλης ταξιδεύει στον Εθνικό Δρυμό Βίκου –Αώου στην Ήπειρο" - Εκπαιδευτική δραστηριότητα για την Κλιματική Κρίση

 

Για να δείτε την εκπαιδευτική δραστηριότητα για την κλιματική κρίση πατήστε εδώ ή επάνω στην εικόνα

Αλλιώς πατήστε εδώ για να δείτε όλα τα ταξίδια του κλιματούλη!!!  

Το περιβαλλοντικό ταξίδι του Κλιματούλη αποτελεί μια εκπαιδευτική πρόταση των Σχολικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης και περιλαμβάνει δραστηριότητες που σχετίζονται με το κρίσιμο θέμα της Κλιματικής Αλλαγής. 

Μέσα από το ταξίδι του Κλιματούλη στην Ελλάδα την εποχή της κλιματικής αλλαγής, μαθαίνουμε πώς μπορούμε να συμβάλλουμε όλοι εμείς οι άνθρωποι που αγαπούμε τα φυτά, τα ζώα, τον ήλιο, το σπίτι στο οποίο κατοικούμε, το σχολείο που πηγαίνουμε, την πόλη που μένουμε, το δάσος στο οποίο κάνουμε περίπατο ή η θάλασσα στην οποία κολυμπάμε το καλοκαίρι. 

Το ταξίδι του Κλιματούλη θα εξελίσσεται σε σταθμούς και οι αντίστοιχες εκπαιδευτικές προτάσεις που κάθε φορά θα αφορούν μια άλλη περιοχή της Ελλάδας, θα αποστέλλονται στις σχολικές μονάδες σε τακτά χρονικά διαστήματα. 

Σε κάθε σταθμό του ταξιδιού, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να υλοποιούν στοχευμένες δραστηριότητες με στόχο την κατανόηση και αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας του φαινομένου της κλιματικής κρίσης.   

Για να δείτε και τους προηγούμενους σταθμούς του Κλιματούλη, πατήστε τον ακόλουθο σύνδεσμο https://totaxiditouklimatouli.weebly.com/ ή πηγαίνετε στο ιστολόγιο του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ' Αθήνας και βρείτε στα δεξιά του ιστολογίου το μπάνερ του ταξιδιού του Κλιματούλη.

Ελπίζω ο νέος σταθμός να σας φανεί χρήσιμος.Εάν θέλετε να μοιραστείτε κάποια δραστηριότητα που υλοποιείτε με τους μαθητές σας μπορείτε να μπείτε στο ψηφιακό, διαδικτυακό χώρο του Κλιματούλη https://el.padlet.com/elniarchou/968aenld3c8bnr0r ώστε να ταξιδεύσουμε μέσω των δραστηριοτήτων και εντός της Διεύθυνσής μας.


Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

Πρόσκληση σε εξ αποστάσεως επιμορφωτικό σεμινάριο για το Πρόγραμμα «Αλφαβητάρι Οικονομικών» της Action Aid την 1η-2-2021

 

Οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄, Δ΄ Αθήνας και Δυτικής Αττικής, μέσω την Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με το τμήμα εκπαίδευσης της Action Aid,  διοργανώνουν εξ αποστάσεως επιμορφωτικό σεμινάριο με τίτλο:

«Αλφαβητάρι Οικονομικών» 

τη Δευτέρα 1/2/2021 και ώρες 18:00 – 20:30.

Σκοπός του επιμορφωτικού σεμιναρίου είναι να παρουσιαστούν η μεθοδολογία και οι στόχοι του προγράμματος οικονομικής εκπαίδευσης και να εφαρμοστεί συμμετοχικά μια επιλογή δραστηριοτήτων από το εγχειρίδιο του Προγράμματος «Αλφαβητάρι Οικονομικών» για το Δημοτικό. Με την ολοκλήρωση της εκπαίδευσης θα σταλεί ταχυδρομικά το έντυπο εγχειρίδιο και θα δοθεί πρόσβαση στο προσαρμοσμένο ηλεκτρονικό υλικό για εφαρμογή εξ αποστάσεως.

Το Πρόγραμμα Οικονομικής Εκπαίδευσης και το εγκεκριμένο Εκπαιδευτικό Υλικό «Αλφαβητάρι Οικονομικών» έχει σκοπό να συμβάλει στη δημιουργία μιας κοινωνίας ευαισθητοποιημένων και υπεύθυνων πολιτών που κατανοούν το περίπλοκο παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό περιβάλλον και είναι σε θέση να λαμβάνουν ενημερωμένες κοινωνικές και οικονομικές αποφάσεις, ώστε να γίνουν οι ίδιοι φορείς αλλαγής για μια πιο δίκαιη κοινωνία. Το Εκπαιδευτικό Υλικό απαρτίζεται από ένα εγχειρίδιο δραστηριοτήτων για τον/ην εκπαιδευτικό και ένα τετράδιο με φύλλα εργασίας για το μαθητή και τη μαθήτρια, ξεχωριστό για κάθε βαθμίδα. 

Εκπαιδευτές του συγκεκριμένου σεμιναρίου είναι οι συνεργάτες της Action Aid:

Ιωάννα Γεωργούλη, Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας Συστημικής Προσέγγισης και Σύμβουλος Επαγγελματικού Προσανατολισμού

Θοδωρής Παπασταθόπουλος, Ειδικός Παιδαγωγός (MA) με πολυετή εμπειρία σε σχολικά και θεραπευτικά πλαίσια στην Αγγλία και την Ελλάδα

Κωστής Στεργίου, Οικονομολόγος και Διδάκτορας Παιδαγωγικής Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, με πολυετή εμπειρία ως οικονομολόγος– σύμβουλος επιχειρήσεων, εκπαιδευτής, εκπαιδευτικός και σύμβουλος σταδιοδρομίας. 

Μαρίζα Τσαχάλη, Μουσειοπαιδαγωγός (ΜΑ) με πολυετή εμπειρία στο σχεδιασμό και την εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων με διαφορετικές ομάδες, στην Ελλάδα και το Ηνωμένο Βασίλειο. 

Η πλατφόρμα υλοποίησης του σεμιναρίου είναι το Zoom. Ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή στην εκδήλωση θα σταλεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση που θα δηλωθεί στη φόρμα. Μπορείτε να κάνετε αίτηση μέχρι την Παρασκευή 29/1/2021 στην ηλεκτρονική φόρμα: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSed3FmsXmx1kbMGcJiYtY9yActKZjzhDDt2baznvUSSSRY2Ag/viewform?usp=sf_link

Για να δείτε το έγγραφο της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας πατήστε εδώ


Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

Το περιβαλλοντικό ταξίδι του Κλιματούλη στους δρόμους του κερασιού στην Έδεσσα- Εκπαιδευτική δραστηριότητα για την Κλιματική Κρίση

 


Πατήστε επάνω στην εικόνα ή εδώ για να δείτε την εκπαιδευτική δραστηριότητα.
Αλλιώς πατήστε εδώ για να δείτε όλα τα ταξίδια του κλιματούλη!!!  

Σταθμός δεύτερος: "Ο Κλιματούλης στους δρόμους του κερασιού στην Έδεσσα"        

Το περιβαλλοντικό ταξίδι του Κλιματούλη αποτελεί μια εκπαιδευτική πρόταση των Σχολικών Δραστηριοτήτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης και περιλαμβάνει δραστηριότητες που σχετίζονται με το κρίσιμο θέμα της Κλιματικής Αλλαγής. 

Μέσα από το ταξίδι του Κλιματούλη στην Ελλάδα την εποχή της κλιματικής αλλαγής, μαθαίνουμε πώς μπορούμε να συμβάλλουμε όλοι εμείς οι άνθρωποι που αγαπούμε τα φυτά, τα ζώα, τον ήλιο, το σπίτι στο οποίο κατοικούμε, το σχολείο που πηγαίνουμε, την πόλη που μένουμε, το δάσος στο οποίο κάνουμε περίπατο ή η θάλασσα στην οποία κολυμπάμε το καλοκαίρι. 

Το ταξίδι του Κλιματούλη θα εξελίσσεται σε σταθμούς και οι αντίστοιχες εκπαιδευτικές προτάσεις που κάθε φορά θα αφορούν μια άλλη περιοχή της Ελλάδας, θα αποστέλλονται στις σχολικές μονάδες σε τακτά χρονικά διαστήματα. 

Σε κάθε σταθμό του ταξιδιού, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να υλοποιούν στοχευμένες δραστηριότητες με στόχο την κατανόηση και αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας του φαινομένου της κλιματικής κρίσης. 

Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2021

Πρόσκληση σε εξ αποστάσεως επιμορφωτική εκδήλωση με τίτλο «Ρύπανση από πλαστικά» στις 20/1/2021

 


Η Διεύθυνση Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, δια της Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Α΄ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Δυτικής Αττικής, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Δωδεκανήσου, Πέλλας και τις Διεθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, Αργολίδας, Αχαΐας, Δ΄ Αθήνας, Δράμας, Δυτικής Θεσσαλονίκης, Έβρου, Μαγνησίας, Χανίων και Χίου, δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ή Σχολικών Δραστηριοτήτων και τα ΚΠΕ Ανατολικού Ολύμπου, Αρχανών-Ρούβα-Γουβών, Βάμου, Βιστωνίδας, Δραπετσώνας, Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου, Ελευσίνας, Καλαμάτας, Καστοριάς, Κέρκυρας, Κιλκίς, Λιθακιάς Ζακύνθου, Μακρινίτσας, Μαρώνειας, Μεσολογγίου, Μουζακίου, Παρανεστίου, Πεταλούδων Ρόδου, Σικυωνίων, Φιλιππιάδας, διοργανώνουν σύγχρονη από απόσταση (webinar) επιμορφωτική εκδήλωση με τίτλο «Ρύπανση από πλαστικά» την Τετάρτη 20/1/2021 και ώρες 18.30 - 21.00.

Σκοπός της επιμορφωτικής εκδήλωσης είναι να παρουσιαστούν οι νέες γνώσεις για την ρύπανση από τα πλαστικά, για την ανακύκλωση των πλαστικών και τέλος την ανάγκη αντικατάστασης των πλαστικών μιας χρήσης.

Το πρόγραμμα της επιμορφωτικής εκδήλωσης περιλαμβάνει τις παρακάτω ενότητες:

§  Ρύπανση από πλαστικά! Μας ενδιαφέρει; Χρυσούλα Αθανασίου, ΚΠΕ Ελευθερίου Κορδελιού & Βερτίσκου.

§  «Μια θάλασσα για μας και τις μελλοντικές γενιές: ρύπανση από πλαστικά» η πρόταση του ΚΠΕ Δραπετσώνας για ένα ΕξΑ εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Σταυρούλα Τριανταφύλλου και Θεολογία Αβδελή, ΚΠΕ Δραπετσώνας

§  5' Διάλειμμα

§  Το πραγματικό περιβαλλοντικό κόστος των πλαστικών μιας χρήσης και η ανάγκη αντικατάστασής τους. Αχιλλέας Πληθάρας - WWF Ελλάς

§  Η ενεργοποίηση των μαθητών μέσα από την  παρακολούθηση της παράκτιας ρύπανσης με βάση την προσέγγιση της  επιστήμης των πολιτών (citizen science) στο πλαίσιο του προγράμματος "Υιοθέτησε μια παραλία". Ντίνος Τσουκαλάς- WWF Ελλάς

§  Ερωτήσεις – απορίες των συμμετεχόντων

§Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί να συμπληρώσουν την ακόλουθη ηλεκτρονική αίτηση https://tinyurl.com/y5rng7bb μέχρι την Κυριακή 17/1/2021.  

Η πλατφόρμα υλοποίησης του σεμιναρίου θα είναι το Webex. Ο σύνδεσμος για τη συμμετοχή στην εκδήλωση θα σταλεί στην ηλεκτρονική διεύθυνση που θα δηλωθεί στην ηλεκτρονική αίτηση.

Έγγραφο της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας...



Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020

Διαδικτυακό επιμορφωτικό σεμινάριο σε συνεργασία με το ΚΠΕ Αργυρούπολης στις 04/02/2021. Θέμα σεμιναρίου: «Από την Κλιματική Αλλαγή στην Κλιματική Κρίση. Ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία για την Κλιματική Εκπαίδευση: “Cli.c.k. for Schools”»

 

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας δια της Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της υποστήριξης των εκπαιδευτικών και της ενδυνάμωσης στο έργο τους, προτίθεται να υλοποιήσει επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών σε συνεργασία με το ΚΠΕ Αργυρούπολης και τις ΔΠΕ Α΄, Β΄, Δ’ Αθήνας, Δυτ. Αττικής, Ανατ. Αττικής και Πειραιά, με θέμα: 

 

«Από την Κλιματική Αλλαγή στην Κλιματική Κρίση.

Ψηφιακά εκπαιδευτικά εργαλεία για την Κλιματική Εκπαίδευση: “Cli.c.k. for Schools”»

 

Το διαδικτυακό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2021 και ώρες 18.00 - 20.40. Το σεμινάριο θα λάβει χώρα διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας Webex και θα έχει συνολική διάρκεια τεσσάρων (4) διδακτικών ωρών.

Το σεμινάριο απευθύνεται συνολικά σε σαρανταοκτώ (48) εκπαιδευτικούς Δημοτικών Σχολείων απ όλες τις Διευθύνσεις. Από τη Διεύθυνση Π.Ε. Γ΄ Αθήνας θα επιλεγούν για την παρακολούθηση του σεμιναρίου 8 εκπαιδευτικοί. Προτεραιότητα έχουν οι εκπ/κοί που υλοποιούν πρόγραμμα Π.Ε. στα Σχολεία τους τη φετινή σχολική χρονιά και οι εκπαιδευτικοί που προτίθενται να υλοποιήσουν σχετικό με την κλιματική αλλαγή πρόγραμμα την επόμενη σχολική χρονιά. Λαμβάνοντας υπόψη ότι το εκπαιδευτικό υλικό απευθύνεται σε ηλικίες από 11 έως 15 ετών κρίνεται σκόπιμο να συμμετάσχουν εκπαιδευτικοί των μεγαλύτερων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου (Ε’, Στ’) χωρίς να αποκλείονται εκπαιδευτικοί μικρότερων τάξεων που ενδιαφέρονται για το εκπαιδευτικό υλικό.

Σε όσους παρακολουθήσουν το σεμινάριο θα χορηγηθεί σχετική βεβαίωση. Το εκπαιδευτικό υλικό του ΚΠΕ είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα μας (www.kpea.gr) και το εκπαιδευτικό υλικό που θα αξιοποιηθεί στο πλαίσιο του σεμιναρίου είναι επίσης διαθέσιμο στην ιστοσελίδα: https://www.clickforschools.eu/index.php/home_gr/.

 

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί παρακαλούνται να συμπληρώσουν την παρακάτω  ηλεκτρονική φόρμα μέχρι την Τρίτη 22 Δεκεμβρίου 2020.  https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSf4Y_uZjbf_FVKuBVcUKlP09cL4uEHc-gW6EeJ7kzoJkpYx5A/viewform

Για να δείτε το έγγραφο της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας και το πρόγραμμα του σεμιναρίου πατήστε εδώ...



Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου 2020

Επιμορφωτικό διαδικτυακό σεμινάριο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης σε συνεργασία με το ΚΠΕ Ελευσίνας στις 28/1/2021

 


Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας δια της Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της υποστήριξης των εκπαιδευτικών και της ενδυνάμωσης στο έργο τους, προτίθεται να υλοποιήσει επιμορφωτικό σεμινάριο εκπαιδευτικών σε συνεργασία με το ΚΠΕ Ελευσίνας και τις ΔΠΕ Β΄ Αθήνας και Δυτ. Αττικής και ΔΔΕ Β΄ Αθήνας και Δυτ. Αττικής με θέμα:

«Πρασινίζω το σχολείο, πρασινίζω την πόλη μου. Παιδαγωγική προσέγγιση και ψηφιακά εργαλεία»

 

Το διαδικτυακό σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2021 και ώρες 18.00 - 20.30, μέσω ψηφιακής πλατφόρμας που θα ανακοινωθεί.

Από τη Διεύθυνση Π.Ε. Γ΄ Αθήνας θα επιλεγούν για την παρακολούθηση του σεμιναρίου 15 εκπαιδευτικοί. Προτεραιότητα θα δοθεί στους/στις εκπαιδευτικούς που κατά το τρέχον σχολικό έτος υλοποιούν πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης συναφές με τη θεματολογία του σεμιναρίου.

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί παρακαλούνται να συμπληρώσουν την παρακάτω  ηλεκτρονική φόρμα μέχρι την Πέμπτη 17 Δεκεμβρίου 2020 https://forms.gle/fPfuFdmqC4suT3VL9

    Για να δείτε το έγγραφο της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας και το πρόγραμμα του σεμιναρίου πατήστε  εδώ...


Τετάρτη 9 Δεκεμβρίου 2020

Το περιβαλλοντικό ταξίδι του Κλιματούλη! - Εκπαιδευτικές δραστηριότητες για την Κλιματική Κρίση



Για να δείτε τον πρώτο σταθμό του περιβαλλοντικού ταξιδιού του Κλιματούλη πατήστε επάνω στον ακόλουθο σύνδεσμο  https://totaxiditouklimatouli.weebly.com/   


Tα σημάδια της κλιματικής αλλαγής έχουν αρχίσει να είναι εμφανή στον πλανήτη μας σε ολοένα και μεγαλύτερο βαθμό!

Σε παγκόσμιο επίπεδο, εξαιτίας των ανθρώπινων δραστηριοτήτων,  ο πλανήτης μας έχει μετατραπεί από μια καταπράσινη δασική έκταση με τέλεια παγωμένους πόλους και καταγάλανα νερά, σε ένα μέρος που υπόκειται σε ακραίες καιρικές συνθήκες , ρύπανση, καταστροφή ενδιαιτημάτων και εξαφάνιση ειδών. 

Ο νέος φίλος των παιδιών, ο Κλιματούλης, αποφάσισε να ταξιδέψει σ΄ όλη την Ελλάδα για να δει εάν η χώρα εξαιτίας της γεωγραφικής της θέσης, η οποία βρίσκεται ανάμεσα στην εύκρατη Ευρώπη και την έρημο της Βόρειας Αφρικής, ανήκει στις περιοχές που βρίσκονται «στο κόκκινο», δηλαδή στις περιοχές που επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τον αυξανόμενο βαθμό της κλιματικής αλλαγής.

Ας δούμε, λοιπόν, πώς είναι το ταξίδι του Κλιματούλη στην Ελλάδα την εποχή της κλιματικής αλλαγής και πώς μπορούμε να συμβάλλουμε όλοι εμείς οι άνθρωποι που αγαπούμε τα φυτά, τα ζώα, τον ήλιο, το σπίτι στο οποίο κατοικούμε, το σχολείο που πηγαίνουμε, την πόλη που μένουμε, το δάσος στο οποίο κάνουμε περίπατο ή η θάλασσα στην οποία κολυμπάμε το καλοκαίρι.

Το ταξίδι του Κλιματούλη θα εξελίσσεται σε σταθμούς και οι αντίστοιχες εκπαιδευτικές προτάσεις που κάθε φορά θα αφορούν μια άλλη περιοχή της Ελλάδας, θα αποστέλλονται στις σχολικές μονάδες σε τακτά χρονικά διαστήματα. Σε κάθε σταθμό του ταξιδιού, οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να υλοποιούν στοχευμένες δραστηριότητες με στόχο την κατανόηση και αντιμετώπιση της πολυπλοκότητας του φαινομένου της κλιματικής κρίσης.


«Μαθητικά έργα στο πλαίσιο της Δράσης Μαθητικής Έκφρασης και Δημιουργίας με θέμα: "Δώσε αίμα... Σώσε μια ζωή!"»



Μαθητικά έργα που δημιουργήθηκαν στο πλαίσιο της Δράσης Μαθητικής Έκφρασης και Δημιουργίας που υλοποιήθηκε από τη Διεύθυνση Π.Ε. Γ΄ Αθήνας δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων, σε συνεργασία με την Υπεύθυνη Αιμοδοσίας της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, με θέμα: “Δώσε αίμα... Σώσε μια ζωή!”.

Τα μαθητικά έργα θα αποτελέσουν τις αφίσες για την εθελοντική αιμοδοσία, που διοργανώνει η Διεύθυνση Α/θμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας για την Τράπεζα Αίματος την οποία διατηρεί.

Ευχαριστούμε θερμά όλους τους/τις  μαθητές/τριες  που συμμετείχαν στην πρόσκλησή μας καθώς και τις εκπαιδευτικούς Μυλωνά Βασιλική (7ο Δ.Σ. Καματερού) και Βιβή Παπαδημητρίου (3ο Δ.Σ. Χαϊδαρίου) που τους εμψύχωσαν στην προσπάθειά τους.

Μπορείτε να δείτε τα μαθητικά έργα στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://padlet.com/elniarchou/yasjusjxkk3224uq

Ας μην ξεχνάμε ότι  η αιμοδοσία είναι από τα σημαντικότερα δώρα που μπορεί να χαρίσει ένας άνθρωπος σε κάποιον άλλον.


Εγκεκριμένα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας για το Σχολικό Έτος 2020-2021

 


Για να δείτε τον πίνακα με τα εγκεκριμένα προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων  2020-2021 

πατήστε εδώ

Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2020

ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΗ: ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΗ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΟΛΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

 Υπενθυμίζεται ότι η προθεσμία υποβολής Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων) λήγει στις 30 Οκτωβρίου 2020.
 
ΣΤΑΔΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
 
1)      Συμπλήρωση του Εντύπου Υποβολής Προγράμματος από τον/τους εκπαιδευτικό/ούς που πρόκειται να υλοποιήσουν το Πρόγραμμα. 
2)      Συμπλήρωση της ηλεκτρονικής Φόρμας Υποβολής Προγράμματος Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στον σύνδεσμο:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScNnon46_bxvnAjQL04v73UG8Tc1eA707vVBfNMIlVw3e8urQ/viewform?usp=sf_link  
3)      Κατάθεση του Εντύπου Υποβολής Προγράμματος στις Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας ή Πολιτιστικών Θεμάτων).
 
Διευκρίνηση: Σε περίπτωση που θέλουν να υλοποιήσουν το ίδιο πρόγραμμα τέσσερις εκπαιδευτικοί , θα συμπληρώσουν την ηλεκτρονική φόρμα καθώς και το έντυπο υποβολής προγράμματος δύο φορές (δύο εκπαιδευτικοί σε κάθε πρόγραμμα). 

Διαδικτυακό σεμινάριο με θέμα την παγίδευση και το εμπόριο άγριων πουλιών στις

                         

Σας ενημερώνουμε ότι οι Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας, Δυτικής Αττικής, Πειραιά και Ανατολικής Αττικής, μέσω των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, σε συνεργασία με την Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία, διοργανώνουν διαδικτυακό σεμινάριο τη Δευτέρα 9 Νοεμβρίου ώρες 17:00-19:30 με θέμα:

«Λέξεις και πράξεις που δίνουν φτερά»


Η παγίδευση και το εμπόριο άγριας ζωής αποτελούν παράνομες ενέργειες από τις οποίες επωφελούνται λίγοι, αλλά ζημιώνονται πολλοί: εμείς σήμερα, οι επόμενες γενεές αύριο, τα πουλιά, η βιοποικιλότητα. Η εκπαίδευση μπορεί να παίξει καθοριστικό ρόλο στην ενθάρρυνση της πρωτοβουλίας και της αυτό-οργάνωσης των νέων και των παιδιών για την προστασία των άγριων πουλιών που πλήττονται από τις παράνομες αυτές ενέργειες.

Στο σεμινάριο θα παρουσιαστεί το εκπαιδευτικό πρόγραμμα της Ελληνικής ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗΣ Εταιρείας ενάντια στη παγίδευση και το εμπόριο των άγριων πουλιών, που περιλαμβάνει ανάλυση του προβλήματος και παρουσίαση δημιουργικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων για την προσέγγισή του. Σε δεύτερη φάση θα γίνει αποστολή εκπαιδευτικού υλικού προς τους εκπαιδευτικούς που θα το παρακολουθήσουν και δυνατότητα υλοποίησης εξ’ αποστάσεως δράσεων με εκπροσώπους της ΟΡΝΙΘΟΛΟΓΙΚΗΣ στις τάξεις που θα το αναλάβουν.

Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί των παραπάνω Διευθύνσεων Εκπαίδευσης μπορούν να υποβάλουν δήλωση μέχρι την Παρασκευή 6 Νοεμβρίου στην παρακάτω φόρμα: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe16eI0gvgmgWT3Ymk2rlgFinl7F9zSJsndOx2IPRoBKN-nfQ/viewform?usp=sf_link

Στη συνέχεια θα ενημερωθούν στα δηλωθέντα e-mail για τον τρόπο σύνδεσης στην διαδικτυακή επιμόρφωση.

Για να δείτε το έγγραφο της Διεύθυνσης και το πρόγραμμα του διαδικτυακού σεμιναρίου, πατήστε εδώ...

       


Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2020

Ενδεικτικό σχέδιο υποβολής προγράμματος για την κλιματική κρίση

 


Όλοι παρατηρούμε με αγωνία και αντιλαμβανόμαστε καθημερινά ότι στον πλανήτη μας μεταβάλλονται συνεχώς οι εσωτερικές σχέσεις ισορροπίας. Μάλιστα οι μεταβολές αυτές, τα τελευταία χρόνια, παίρνουν επικίνδυνες διαστάσεις με δυσάρεστες και καταστρεπτικές συνέπειες. Μία από αυτές, η αλλαγή του κλίματος, θα επηρεάσει καθοριστικά μέσα στον 21o αιώνα τομείς όπως: το περιβάλλον, η υγεία, η οικονομία, η κοινωνία, τα οικοσυστήματα, η ασφάλεια και η ειρήνη (Ε. Χατζηελευθερίου, 2019)

Η εκπαίδευση μπορεί να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην κατανόηση και αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής κρίσης. Για τον λόγο αυτό προτείνεται τη φετινή σχολική χρονιά η ενασχόληση των μαθητών με το θέμα της κλιματικής αλλαγής για την απόκτηση πληροφοριών και την ευαισθητοποίησή τους σχετικά με τους κινδύνους που συνεπάγεται η κλιματική αλλαγή. 

Στον ακόλουθο ηλεκτρονικό σύνδεσμο επισυνάπτεται ενδεικτικό σχέδιο υποβολής προγράμματος για την κλιματική κρίση με ενδεικτικό υλικό για την υποστήριξή του καθώς και προτεινόμενες δράσεις:

Ενδεικτικό σχέδιο υποβολής προγράμματος για την κλιματική κρίση

Επίσης, στο  ηλεκτρονικό βιβλίο https://sxediaergasias.weebly.com/ θα βρείτε  προτάσεις και ιδέες για θέματα που άπτονται του περιβάλλοντος ώστε να σχεδιάσετε το πρόγραμμά σας  με βάση τις αρχές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καταθέτοντας ενδεικτικά σχέδια ανάπτυξης στις βασικές θεματικές ενότητες της Π.Ε.    

Δευτέρα 12 Οκτωβρίου 2020

«Σχεδιασμός και Υλοποίηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων κατά το σχολικό έτος 2020-2021»

 

Για να δείτε το έγγραφο της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας πατήστε εδώ... 

Προτεινόμενα σχέδια εργασία για την υλοποίηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης... ( Το βιβλίο περιλαμβάνει προτάσεις και ιδέες για τον εκπαιδευτικό ώστε να σχεδιάσει το πρόγραμμά του με βάση τις αρχές και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, καταθέτοντας ενδεικτικά σχέδια ανάπτυξης στις βασικές θεματικές ενότητες της Π.Ε.)

ΣΤΑΔΙΑ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ

1)      Συμπλήρωση του Εντύπου Υποβολής Προγράμματος από τον/τους εκπαιδευτικό/ούς που πρόκειται να υλοποιήσουν το Πρόγραμμα. 

2)      Συμπλήρωση της ηλεκτρονικής Φόρμας Υποβολής Προγράμματος για τα Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης στον σύνδεσμο:   https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScNnon46_bxvnAjQL04v73UG8Tc1eA707vVBfNMIlVw3e8urQ/viewform?usp=sf_link  (σε περίπτωση που ο σύνδεσμος δεν ανοίγει, παρακαλείστε να τον αντιγράψετε και να τον επικολλήσετε στη γραμμή διευθύνσεων του φυλλομετρητή σας).

 

1)      Κατάθεση του Εντύπου Υποβολής Προγράμματος στις Υπεύθυνες Σχολικών Δραστηριοτήτων της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας ή Πολιτιστικών Θεμάτων).

 ΠΡΟΘΕΣΜΙΑ : έως και την Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2020

Ιδιαίτερη προσοχή θα πρέπει να δοθεί στα παρακάτω σημεία:

·         Απαραίτητη προϋπόθεση για την έγκριση του Προγράμματος είναι η ορθή συμπλήρωση του Εντύπου Υποβολής, ιδίως όσον αφορά τους παιδαγωγικούς σκοπούς και στόχους καθώς και τη μεθοδολογία υλοποίησης του Προγράμματος.

·         Οι Διευθυντές των Δημοτικών Σχολείων και οι Προϊστάμενες των Νηπιαγωγείων οφείλουν να ελέγξουν ότι ο αριθμός των Προγραμμάτων στα οποία συμμετέχει κάθε εκπαιδευτικός δεν υπερβαίνει τα τρία, καθώς και ότι σε κάθε πρόγραμμα δεν συμμετέχουν περισσότεροι από τρεις εκπαιδευτικοί.

·         Αλλαγές όσον αφορά τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς δεν είναι δυνατόν να γίνουν ύστερα από την υποβολή των εντύπων, εκτός από την περίπτωση που για υπηρεσιακούς ή προσωπικούς λόγους αποχωρούν από το σχολείο κατά τη διάρκεια της χρονιάς και το πρόγραμμα συνεχίζεται με τον εκπαιδευτικό που τους αντικαθιστά.

·         Το Έντυπο Υποβολής Προγράμματος θα πρέπει να υπογράφεται από τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή της Σχολικής Μονάδας. Όταν κατατεθεί θα πρέπει να συνοδεύεται από αντίγραφο της πράξης του Συλλόγου Διδασκόντων (επισημαίνεται ότι υποβάλλεται ένα αντίγραφο ανά σχολική μονάδα για όλα τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και όχι για κάθε ένα ξεχωριστά). 

·         Το Έντυπο θα πρέπει να περιλαμβάνει απαραίτητα τον Αριθμό Πρωτοκόλλου και τον Αριθμό Πράξης του Συλλόγου Διδασκόντων.

 ΟΦΕΛΗ ΑΠO ΤΗΝ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ  ΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΚΡΙΣΗΣ

      Η υγειονομική κρίση που αντιμετωπίζουμε κατά την τρέχουσα περίοδο καθιστά ιδιαίτερα σημαντική την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών σε θέματα περιβάλλοντος, υγείας και πολιτισμού, που χρειάζεται να επιλυθούν με γνώμονα τις αρχές της Αειφορίας. Έτσι, παρ’ όλο που η ανάγκη τήρησης των υγειονομικών πρωτοκόλλων για την αντιμετώπιση των επιδημιολογικών κινδύνων περιορίζει ως ένα βαθμό τις δυνατότητες ουσιαστικής αλληλόδρασης  των μελών των ομάδων, ωστόσο τα οφέλη από την υλοποίηση ΠΣΔ, όπως η ενίσχυση της μαθητικής πρωτοβουλίας και αυτενέργειας, η καλλιέργεια της δημιουργικότητας και της κριτικής σκέψης, η προώθηση της ιδιότητας του ενεργού πολίτη και η αισθητική καλλιέργεια, κρίνονται ως ιδιαίτερα σημαντικά τόσο για την ψυχική τόνωση των μαθητών/τριών που βιώνουν αυτή την πρωτόγνωρη κατάσταση, όσο και για την θωράκισή τους με δεξιότητες απαραίτητες για να ανταπεξέρχονται μελλοντικά σε δύσκολες και απρόβλεπτες καταστάσεις.