Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019

“Πρόσκληση εκπαιδευτικών σε επιμορφωτική συνάντηση και εργαστήρια για τη συνεργατικότητα στο σχολείο την Πέμπτη 31/10 και την Παρασκευή 1/11/2019, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος”







Η  Διεύθυνση Π.Ε. Γ’ Αθήνας δια των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων και οι Διευθύνσεις Π.Ε. Α’, Β’, Δ’ Αθήνας, Ανατολικής Αττικής, Δυτικής Αττικής και Πειραιά, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και την Παιδαγωγική Ομάδα για την προώθηση της παιδαγωγικής Φρενέ στην Ελλάδα «Το Σκασιαρχείο» διοργανώνουν δύο ημέρες συναντήσεων για τη συνεργατικότητα στο σχολείο την Πέμπτη 31/10  και την Παρασκευή 1/11/2019, στο Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος (Σίνα 31, Αθήνα, χάρτης : https://goo.gl/maps/r4WbpbPauEw5bpWa9 ).
Σκοπός των συναντήσεων, στην οποία συμμετέχουν έλληνες και γάλλοι εισηγητές, είναι η συζήτηση σχετικά με τη συνεργατικότητα στο σχολείο στο πλαίσιο της Παιδαγωγικής Freinet και τη σημασία της για τη βελτίωση του σχολικού κλίματος και τον εκδημοκρατισμό του σχολείου.
Στη Γαλλία, από το 2001 έως το 2006, πραγματοποιήθηκε μια έρευνα σε τάξεις Freinet του Δημοτικού Σχολείου Hélène Boucher της Mons-en-Barœul, στα περίχωρα της Lille, περιφέρεια χαρακτηρισμένη ως Ζώνη Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας. Οι μαθητές/μαθήτριες του σχολείου προέρχονταν από οικογένειες προσφύγων σε ιδιαίτερα δύσκολη οικονομική κατάσταση. Η σχολική βία αποτελούσε καθημερινό φαινόμενο. Μία ομάδα ερευνητών του πανεπιστημίου της Lille ΙΙΙ, υπό την διεύθυνση του καθηγητή Yves Reuter, κατέδειξε ότι η εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών απέβη ιδιαίτερα αποτελεσματική: η βία περιορίστηκε, η σχολική πρόοδος και το σχολικό κλίμα βελτιώθηκαν, ενώ η οι σχολικές επιδόσεις των μαθητριών/μαθητών ξεπέρασαν τον μέσο όρο. Η έρευνα κατέδειξε επίσης την αποτελεσματικότητα της εξατομικευμένης μάθησης μέσα σε συνεργατικές τάξεις. Η διαχείριση της ετερογένειας στην τάξη επιτρέπει λοιπόν τον εκδημοκρατισμό του σχολείου.
Στην Ελλάδα αντίστοιχα, το πιλοτικό πρόγραμμα επιμόρφωσης και εφαρμογής της παιδαγωγικής Freinet στην δημόσια εκπαίδευση που οργάνωσε η Παιδαγωγική Ομάδα για την προώθηση της παιδαγωγικής Φρενέ στην Ελλάδα «Το Σκασιαρχείο», σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής και το Υπουργείο Παιδείας από το 2017, συνέβαλε στη δημιουργία τάξεων Freinet σε 60 σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα των ερευνών που διεξήχθησαν με τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων, υπήρξαν ιδιαίτερα θετικά για το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.