Τετάρτη 9 Μαρτίου 2022

Επιμορφωτικό Σεμινάριο με θέμα: «Μία Ερευνητική Υποδομή για την Εκπαιδευτική Κοινότητα», 15/3 και 5/4/2022

 


Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας δια της Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, στο πλαίσιο της υποστήριξης των εκπαιδευτικών και της ενδυνάμωσης στο έργο τους, συνεργάζεται με την Ελληνογερμανική Αγωγή , την Διεύθυνση Β΄/θμιας Εκπ/σης Β΄ και Γ΄ Αθήνας και τη  Διεύθυνση Α΄/θμιας Εκπ/σης Β’ Αθήνας για την διοργάνωση επιμορφωτικού Σεμιναρίου με θέμα:

 "Μία Ερευνητική Υποδομή για την Εκπαιδευτική Κοινότητα"

Το Επιμορφωτικό Σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά σε δύο φάσεις:

Α] πρώτο εργαστήριο: Τρίτη 15 Μαρτίου 2022 και ώρες 18.00-20.00

Β] δεύτερο εργαστήριο: Τρίτη 5 Απριλίου και ώρες 18.00-20.00

Προθεσμία υποβολής αιτήσεων: 14/03/22 και ώρα 14.00 στην ηλεκτρονική φόρμα: https://forms.gle/UVAdZnjXJrrLZ3BY8 (σε περίπτωση που δεν ανοίγει το λινκ, αντιγράψτε το url και επικολλήστε το σε νέα σελίδα στον φυλλομετρητή).

Περιγραφή του σεμιναρίου:

Οι εκπαιδευτικοί καλούνται συχνά να εφαρμόσουν στη σχολική πράξη καινοτόμες προσεγγίσεις που προτείνονται από την εκπαιδευτική έρευνα. Στις περισσότερες περιπτώσεις εφαρμόζουν αυτές τις καινοτομίες παθητικά, αποδεχόμενοι τα πιθανά μαθησιακά αποτελέσματα και δεν διερευνούν εις βάθος τον αντίκτυπο τους στην μαθησιακή διαδικασία.

·         Πώς θα μπορούσαν οι εκπαιδευτικοί να αξιολογήσουν τον αντίκτυπο των προτεινόμενων προσεγγίσεων στη σχολική πράξη;

·         Πώς θα μπορούσαν να καταγράψουν τα μαθησιακά αποτελέσματα από την εφαρμογή τους;

Σε μία προσπάθεια να απαντηθούν τα παραπάνω ερωτήματα έχει σχεδιαστεί το πρόγραμμα «Μία Ερευνητική Υποδομή για την Εκπαιδευτική Κοινότητα» που φιλοδοξεί να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς στο να υλοποιήσουν μικρής ή και μεγαλύτερης κλίμακας ερευνητικές δράσεις στη διδακτική πράξη ώστε να αξιολογήσουν την επίτευξη των μαθησιακών στόχων των προτεινόμενων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων.

Το πρόγραμμα θα παρουσιαστεί σε δύο δίωρα εργαστήρια στις 15/3 και 15/4.

 ·         Στο πρώτο εργαστήριο, μέσα από 4 μοναδικές πρακτικές που έχουν ήδη υλοποιηθεί σε Ελληνικά Σχολεία, θα παρουσιαστεί η μεθοδολογία διεξαγωγής μιας επιστημονικής έρευνας μικρής κλίμακας στην τάξη και το πώς τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας μπορούν να βελτιώσουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Στο τέλος του πρώτου εργαστηρίου θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να προετοιμάσουν τις δικές τους προτάσεις για την υλοποίηση αντίστοιχων ερευνών στις δικές τους τάξεις και να τις αποστείλουν στους φορείς διοργάνωσης.

 ·         Στη δεύτερο εργαστήριο, θα επιλεχθούν 6 προτάσεις από τις δημιουργίες των συμμετεχόντων και θα συζητηθούν αναλυτικά στην ολομέλεια ώστε να συνδιαμορφωθούν αντίστοιχες ερευνητικές εργασίες ακολουθώντας το μοντέλο των πρακτικών του πρώτου εργαστηρίου.

 Το εργαστήριο προσφέρεται στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Έργου Erasmus+ BRIST: Building a Research Infrastructure for School Teachers, το οποίο δημιουργεί τα απαραίτητα εργαλεία υποστήριξης των εκπαιδευτικών στην ερευνητική διαδικασία.

 Το link της σύνδεσης θα αποσταλεί στο e-mail που θα δηλωθεί. Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.

Έγγραφο της Διεύθυνσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας

Πρόγραμμα πρώτου εργαστηρίου (15/3/2022)